Wednesday 1 November 2017

Ghana system handlowy


Ghana zmarginalizowała w globalnym systemie handlowym. Accra, 23 sierpnia, GNA - minister Hanna Tetteh, minister handlu i przemysłu, powiedziała w poniedziałek, że wzrost gospodarczy w Ghanie zależy w dużym stopniu od zdolności przemysłowców do zwiększenia wartości surowców i nieprzetworzonych materiałów na eksport. Następnie rząd zainicjował dwie równoległe strategie - industrializację zorientowaną na eksport i industrializację zorientowaną na rynki krajowe w oparciu o konkurencję importową, aby zagwarantować, że mimo stosunkowo niewielkiego rynku w Ghany korzystamy z globalnych systemów handlowych. Krajowa Konferencja Polityki Handlowej Projektu i Wzrostu Pro-Mniejszego, zorganizowana przez Instytut Badań Statystycznych, Społecznych i Ekonomicznych ISSER Uniwersytetu w Ghanie, w Accra. Ms Tetteh powiedziała, że ​​sukces strategii w zakresie uprzemysłowienia prowadzonej na rynkach eksportowych zależy w dużej mierze od otwarte rynki zarówno na towary, jak i usługi. Sękoczyła polepszeniu globalnego systemu handlowego, co doprowadziło do bezprecedensowego tworzenia miejsc pracy, bogactwa i zwiększonej stabilności. Tatyh powiedział, że Niestety, korzyści nie rozprzestrzeniły się równomiernie na dużą liczbę krajów rozwijających się, w tym w Ghanie zostały marginalizowane w systemie handlu światowego, w wyniku czego handel nie przyczynia się do jego udziału w de rozwoju tych narodów, aby umożliwić osiągnięcie Milenijnych Celów Rozwoju Milenijnych Celów Rozwoju. Musimy zidentyfikować czynniki ograniczające naszą integrację do globalnego systemu handlowego i opracować niezbędną politykę przesuwania zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym problemów, aby handel mógł odgrywać swoją rolę zarówno w rozwoju gospodarczym, jak i na ludziach. przegląd reform polityki handlowej i rozwój sytuacji w Ghanie, zatrudnienie i wpływy płacowe związane z liberalizacją handlu sprawą produkcji Ghany. Integracja globalna, przekazywanie cen żywności i dobrostan dobrobytu gospodarstw domowych w Ghanie i problematyce płci w Afryce dowody dotyczące rolnictwa pochodzące z przemysłu kakaowego w Ghanie. ŚWIADCZAJĄCA STRESZCZENIE STOP PREMATURA EJACULACJA 0206933738 BigPeni. Learn poprzez robienie Jump rozpocząć swoją karierę biznesową z GHS200.Breakthrough Discovery Dolny CIŚNIENIE CIĘŻKIE bez chemikaliów Medicinehesheshesiści Ghana Pomoc w pracy magisterskiej i doktorskiej. Dlaczego Kobiety Cheat D Odpowiedź na te sprawi, że bez słowa. MASA W CIĄGU 9 DNIA MASA NATYCHMIASTOWA 233204107076.spiórka duchowa Wzywam 0245085720 do rozwiązań duchowych. Lose Weight W 9Days Zadzwoń WhatsApp 0240142912 Teraz na więcej info. pop ciasto osiągnięcie pożywne i pyszne w ghana. Thesis Writers Ghana Pomoc dla magistrów i doktorków PhDesis. creative Glow Borehole wiercenia, uzdatniania wody itp. Mówiłeś, że BOREHOLE robimy to lepiej niż inni KLIKNIJ TUTAJ. Pisarz Biznesowy Czy potrzebujesz Business Plan? Kliknij tutaj. NATURALNY ROZWIĄZANIE NATURALNE JEST MĘŻCZYZNA KOBIETA KOBIETA ŻYCIE BYĆ ZOSTAWIAJĄCEGO WYSTAWAJĄCEGO STUBBORNEGO ZNACZNIKÓW WZMACNIANYCH w ciągu 3 tygodni. ZBIERZ SWÓJ MASŁO MOCUJĄCE CIĘŻARĘ I ZATRZYMUJ SIĘ TUMMĘ W 9 DNIUŻYNNYM BOREHOLE Kontrolować dostarczanie wody KLIKNIJ TUTAJ. WYSOKOŚĆ MASY W CZASIE 9 DNI FLATTEN YOUR TUMMY NATURALNIE 0204107076.GET RID OF STUBBORN MARKET MARKETING Trwale w 3 tygodnie. 13 Wyjątkowo śmieszne cytaty przewodniczącego MUGABE dotyczące RELACJI. Prawa autorskie 1994 - 2017 GhanaWeb Wszelkie prawa zastrzeżone. Poprzednia starożytna Ghana. Ancient Ghana wyłoniła władzę i bogactwo ze złota i wprowadzenie przyszłego l podczas handlu w Trans-Saharze zwiększyła ilość przewożonych towarów Większość przypadków Ghana pochodzi od arabskich pisarzy Al-Hamdani, na przykład opisuje Ghana jako najbogatsze kopalnie złota na ziemi Te kopalnie znajdowały się w Bambuk, w górnej Senegalu Soninke sprzedał również niewolników, soli i miedzi w zamian za tekstylia, koraliki i wyroby gotowe Zbudowali swoją stolicę, Kumbi Saleh, na skraju Sahary i miasta szybko stały się najbardziej dynamiczne i ważne południowy terminal szlaków handlowych w Saharze Kumbi Saleh stał się centrum wszystkich handelów, a systematyczna forma opodatkowania Później Audaghust stał się kolejnym centrum handlowym. Bogactwo starożytnej Ghany jest mitycznie wyjaśnione w opowieści o Bida, czarnym wężu Ten wąż wymagał corocznej ofiary w zamian za zagwarantowanie dobrobytu w Królestwie, dlatego każdego roku złożyła dziewiątkę na ofierze, aż do roku, narzeczony Mamadou Sarolle z t że ofiara uratowała jej Uczucie oszukiwane z jego poświęcenia, Bida zemściła się w regionie, straszna susza znęcała się Ghanie i złoto zaczęło spadać. Istnieją dowody znalezione przez archeologów, które potwierdzają elementy historii, pokazując, że dopóki nie XII wiek, owce, krowy, a nawet kozy były obfite w tym regionie. Trasa prowadzona przez kupców Maghreba do Ghany rozpoczęła się w Afryce Północnej w Tahert, wchodząc przez Sjilmasa w południowym Maroku. Od tego miejsca szlak przemieścił się na południe i na ląd, biegając równolegle z wybrzeżem, a następnie okrągłym na południowym wschodzie przez Awdaghust i kończącym się w Kumbi Saleh - królewskim mieście starożytnej Ghany Niewątpliwie przedsiębiorcy przywieźli islam z nimi. Wspólnota muzułmańska w Kumbi Saleh pozostała osobną społecznością, daleko od Królewski pałac Miał własne meczety i szkoły, ale król zachował tradycyjne przekonania. Opierał się na księgowości i umiejętnościach literackich muzułmańskich uczonych, aby pomóc administracji n terytorium Stan Takrur na zachodzie przyjęł islam jako oficjalną religię i nawiązał bliskie kontakty handlowe z Afryką Północną. Było wiele powodów upadku Ghany Król stracił monopol handlowy, a jednocześnie zaczął suszy i miał długotrwały wpływ na ziemię i jego zdolność do utrzymania bydła i uprawy W tradycji arabskiej wiadomo, że muzułmanie Almorawidów pochodzili z Afryki Północnej i najechali do Ghany Inne interpretacje są takie, że wpływ Almorawidów był stopniowy i nie obejmują wszelkie formy przejęcia wojsk. W XI i XII w. zaczęto wydobywać nowe złoto w Bure nowożytnej Gwinei z handlowej Ghany, a nowe szlaki handlowe otwierały się dalej w kierunku wschodniej Ghany, a następnie stały się celem ataków władcy Sosso, Sumanguru Z tego konfliktu w 1235 r. Malinke przybyli pod nowy dynamiczny władca, Sundiata Keita i wkrótce zeszli na marsjańskie imperium Mali. SZYBKIE ZADZWANIE STOP PRZYGOTOWANIE EJACULACJI 0206933738 BigPeni. Learn przez robienie Jump rozpocząć swoją karierę zawodową z GHS200.Breakthrough Discovery Dolny CIŚNIENIE CIĄGŁO bez chemików Medicine. Thesis Ghana Pomoc w pracy magisterskiej i doktorskiej. Dlaczego Kobiety Cheat D Odpowiedź na te sprawi, że bez słowa. LOSE Waga w ciągu 9 dni ZWIERZĘTA NATYCHMIASTA 233204107076.przy pomocy duchowej wezwanie 0245085720 do rozwiązań duchowych. Lose Waga W 9 Dniach Zadzwoń WhatsApp 0240142912 Teraz więcej ciasteczek info. pop osiąga pożywne i pyszne w Ghana. Thesis Writers Ghana Assistance for Master s and Doktor Thesis. creative Glow Borehole wiercenia, uzdatniania wody itp. Mówisz, że BOREHOLE robimy to lepiej niż inni KLIKNIJ TUTAJ. Pisarz biznesowy Czy potrzebujesz Business Plan Kliknij tutaj teraz. MEN NATURAL SOLUTION BE THE MAN WSZYSTKO KOBIETY ZROBIĆ BE WITH. GET RID STUBBORN MARKET MARKETING Trwale w 3 tygodnie. ZATRZYMUJ SIĘ SWÓJ MASŁO MOCUJĄCE MASY I ZATRZYMUJ SIĘ TUMMĘ W 9 DAYS. FOODDABLE BOREHOLE Bądź w kontroli twojej Dostarczenie KLIKNIJ TUTAJ W CIĄGU W CZASIE 9 DNI FLATTEN YOUR TUMMY NATURALNIE 0204107076.GET RID STUBBORN MARKETING STRETCH Stale trwają trzy tygodnie.13 Wyjątkowo śmieszne cytaty Autor przewodniczącego MUGABE w sprawie RELACJI. Prawa autorskie 1994 - 2017 GhanaWeb Wszelkie prawa zastrzeżone. ORGANIZACJA HANDLOWA POZOSTAŁEJ dostęp do zagranicznych rynków rolnych przyczyniłby się do poprawy reform w Ghanie. Pomimo rzeczywistych rocznych stóp wzrostu przekraczających 4 w latach dziewięćdziesiątych XX wieku, zaburzenia równowagi makroekonomicznej wywierały kryzys gospodarczy, zagrażają wzrostowi gospodarczemu i mogą stanowić zagrożenie dla kontynuacji handlu i innych reform strukturalnych, zgodnie z raportem WTO dotyczącym polityki handlowej i praktyk handlowych w Ghanie. Sekretariat WTO, wraz z oświadczeniem politycznym rządu Ghany, posłużą za podstawę drugiego przeglądu polityki handlowej w Ghanie przez organ kontroli polityki handlowej WTO w dniach 26 i 28 lutego 2001 r. W sprawozdaniu stwierdzono, że w obliczu narastającego kryzysu gospodarczego rząd rozpoczął realizację g środków zaradczych w 1998 r. Wprowadzono roczny cel w zakresie wzrostu monetarnego na 18, aby kontrolować inflację, który spadł do 12 w 1999 r. Środki fiskalne nałożone na deficyt obejmowały ponowne wprowadzenie szeroko zakrojonego 10 podatku od wartości dodanej, zwiększonego do 12 5 w 2000 r. Zastosowano również ściślejsze kontrole wydatków Deficyt budżetowy spadł do 6 w 1999 r. Niemniej jednak stwierdzono, że sprawozdanie było zbyt późno, aby zapobiec kryzysowi gospodarczemu. W 2000 r. Budżetowy deficyt budżetowy został skorygowany w dół. , a cel na rzecz osiągnięcia równowagi fiskalnej został przesunięty poza rok 2001. Te deficyty napręŜają system finansowy, powodując wznowienie presji na inflację, stopy procentowe i równowagę zewnętrzną. Sprawozdanie mówi, Ŝe inwestycje zagraniczne i inwestycje zagraniczne są niezbędne do rozwoju gospodarczego Ghany Eksport i dystrybucja towarów jako udziału w PKB znacznie wzrosły od 18 do 29 w 1993 r. do 28 i 39 w 1998 r. Handel jest stosunkowo skoncentrowany, zarówno w towarach, jak i na rynkach. Główne produkty, w przeważającej mierze złoto i kakao, stanowią większość eksportu. Wywóz nietradycyjny, w tym przetwory spożywcze, drewno i wyroby z aluminium, stanowią 20 eksportu, z 3 w 1986 r. , dywersyfikacja wywozu spowolniła większość wyprodukowanych produktów wraz z maszynami i innymi nakładami importowanymi głównymi partnerami handlowymi w Ghanie pozostaje Unia Europejska w UE, co stanowi prawie połowę całkowitego wywozu częściowo ze względu na preferencje handlowe i import W UE Włochy przejęły Zjednoczone Królestwo i Niemcy jako główny rynek eksportowy Włochy, Wielka Brytania i Francja są głównym europejskim źródłem importu. Gana, członek założyciel WTO, przyznaje co najmniej obróbce MFN wszystkim swoim partnerom handlowym około 15 taryfy celnej linie są powiązane, głównie w rolnictwie Harmonogram GATS obejmuje zobowiązania dotyczące niektórych usług, w tym turystyki, transportu morskiego, budownictwa i edukacji Ghana uczestniczy również w porozumieniach dotyczących Podstawowej Telekomunikacji i Usług Finansowych Jest obserwatorem wielostronnego porozumienia w sprawie handlu cywilnymi statkami powietrznymi i nie jest ani sygnatariuszem, ani obserwatorem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych. Taryfa pozostaje główną polityką handlową Ghany instrument Średnia prosta taryfa spadła z 17 w 1992 r. do 13 w styczniu 2000 r., kiedy najwyższa stawka celna, nałożona na towary konsumenckie, została obniżona z 25 do 20 r. Jednakże średnia taryfa wzrosła do obecnego poziomu 14 7 w lutym 2000 r. kiedy ponownie wprowadzono specjalny podatek przywozowy w wysokości 20, obejmujący około 7 linii taryfowych To podwyższenie taryf na wiele, głównie towarów konsumpcyjnych do 40, znacznie powyżej ich poprzedniej stawki 25 To stoi w sprzeczności z celem rządu dotyczącym obniżenia średnich taryf do niższych 10 w ciągu najbliższych trzech lat. Ghana jest w dużym stopniu uzależniona od rolnictwa, zwłaszcza kakao, a także zasobów naturalnych, w szczególności surowców mineralnych. Produkcja podstawowa stanowi prawie połowę PKB kultura w wieku 40 lat jest najważniejszym sektorem Produkcja stanowi około 10% PKB Usługi są drugim co do wielkości składnikiem PKB Wiele podstawowych usług infrastrukturalnych, takich jak energia elektryczna, porty i wody, świadczone są przez monopole statutowe państwowe Podstawowe usługi telekomunikacyjne są dostarczony przez ustawowy duopol po wydaniu licencji drugiego przewoźnika krajowego w 1997 r. Uzgodnienia te miały tylko niewielki sukces w promowaniu usług telekomunikacyjnych, jeśli przewoźnik nie osiągnął docelowego celu rozszerzenia sieci lub jakości usług. Rząd rozważy możliwość udzielenia dodatkowych przewoźników od marca 2002 r. Rynek wartości Otwarte usługi telekomunikacyjne są otwarte Krajowy Urząd Łączności utworzony został w 1997 roku jako niezależny regulator legislacyjny w celu promowania uczciwej konkurencji i większej efektywności. Firma Ghaana stosuje zasadę i środki handlowe na zasadzie niedyskryminacji, przyznając co najmniej MFN traktowanie wszystkich swoich partnerzy handlowi Dbając o liberalizację MFN wh że rozszerzenie dwustronnych porozumień i pogłębienie integracji regionalnej zmaksymalizowałoby korzyści i pomogłoby w ewentualnym przekierowaniu handlu Zależało od taryf ad valorem, które są zracjonalizowane, ponieważ główny instrument handlowy przyczynia się do bardziej przejrzystego systemu handlu rozszerzając zasięg taryfy powiązania poza rolnictwem przyniosłyby korzyści Ghany i jej partnerom handlowym poprzez zwiększenie przewidywalności taryfy Kontynuowanie reform strukturalnych, w tym dalsza liberalizacja handlu i inwestycji, może poprawić elastyczność i perspektywy wzrostu gospodarczego gospodarki. Jednak gospodarka pozostaje stosunkowo słaba i podatna na zewnętrzne towary ruchy cen i inne wstrząsy, takie jak warunki pogodowe Bieżące trudności gospodarcze, zarówno wewnętrzne, jak i duży deficyt budżetowy i zagranicą, wywierają dodatkową presję na gospodarkę, co może osłabić determinację rządu wobec liberalizacji handlu Ghana wzmocni zobowiązania wobec WTO i zgodność z jej zobowiązania mogą pomóc w utrzymaniu takich jednostronnych reform Jednak partnerzy handlowi Ghany mogą w znacznym stopniu przyczynić się do jego wysiłków na rzecz reform, zapewniając stały, zwiększony dostęp do ich rynków, zwłaszcza w produktach rolnych, gdzie przewaga komparatywna Ghany jest największa. Monitorowane i oceniane są w regularnych odstępach czasu również znaczące zmiany, które mogą mieć wpływ na globalny system handlu. W ramach każdego przeglądu przygotowano dwa wytyczne dotyczące polityki w odniesieniu do każdego przeglądu przez rząd danego członka oraz szczegółowy raport sporządzony niezależnie przez Sekretariat WTO Te dwa dokumenty są następnie omawiane przez pełne członkostwo Światowej Organizacji Handlu w organie ds. oceny polityki handlowej TPRB Dokumenty te i procedury spotkań TPRB są publikowane wkrótce potem od 1995 r., kiedy WTO weszła w życie, usługi i handel - dotyczy d. W odniesieniu do tego przeglądu, sprawozdanie sekretariatu WTO, wraz z oświadczeniem politycznym przygotowanym przez rząd Ghany, zostanie omówione przez organ ds. oceny polityki handlowej w dniach 26 i 28 lutego 2001 r. Sekretariat raport obejmuje rozwój wszystkich aspektów polityki handlowej Ghany, w tym krajowych przepisów ustawowych, ram instytucjonalnych, polityk handlowych w poszczególnych działaniach i sektorach. Niniejsza informacja prasowa stanowi podsumowanie uwag zawartych w sprawozdaniu sekretariatu oraz części sprawozdania oświadczenie dotyczące polityki rządowej Sprawozdanie Sekretariatu oraz oświadczenie o polityce rządu są dostępne dla prasy w serwisie prasowym strony internetowej WTO Te dwa dokumenty i protokoły dyskusji TPRB oraz prezes zgrupowania zostaną opublikowane w twardej oprawce kurs i będzie dostępny w Sekretariacie, Centrum William Rappard, 154 rue de Lausanne, 1211 Genewa 21. Od grudnia 1989 r. następujące r eports zostały zakończone Argentyna 1992 i 1999, Australia 1989, 1994 i 1998, Austria 1992, Bahrajn 2000 Bangladesz 1992 i 2000, Benin 1997, Boliwia 1993 i 1999, Botswana 1998, Brazylia 1992, 1996 i 2000, Burkina Faso 1998, Kamerun 1995 , Kanada 1990, 1992, 1994, 1996, 1998 i 2000, Chile 1991 i 1997, Kolumbia 1990 i 1996, Kostaryka 1995, C te d Ivoire 1995, Cypr 1997, Republika Czeska 1996, Republika Dominikańska 1996, Egipt 1992 i 1999, Salwador 1996, Wspólnoty Europejskie 1991, 1993, 1995, 1997 i 2000, Fidżi 1997, Finlandia 1992, Ghana 1992 i 2001, Guinea 1999, Hong Kong 1990, 1994 i 1998, Węgry 1991 i 1998, Islandia 1994 i 2000 , Indie 1993 i 1998, Indonezja 1991, 1994 i 1998, Izrael 1994 i 1999, Jamajka 1998, Japonia 1990, 1992, 1995, 1998 i 2000, Kenia 1993 i 2000, Korea, Rep 1992, 1996 i 2000, Lesotho 1998, Makau 1994, Madagaskar 2001, Malezja 1993 i 1997, Mali 1998, Mauritius 1995, Meksyk 1993 i 1997 r., Maroko 1989 i 1996 r., Mozambik 2001, Nowa Zelandia 1990 i 1996 r., Namibia 1998, Nikaragua 1999, Nigeria 1991 i 1998, Norwegia 1991, 1996 i 2000, Pakistan 1995, Papua Nowa Gwinea 1999, Paragwaj 1997, Peru 1994 i 2000, Filipiny 1993 i 1999, Polska 1993 i 2000, Rumunia 1992 i 1999, Senegal 1994, Singapur 1992, 1996 i 2000, Republika Słowacka 1995, Wyspy Salomona 1998, Republika Południowej Afryki 1993 i 1998, Sri Lanka 1995, Swaziland 1998, Szwecja 1990 i 1994, Szwajcaria 1991, 1996 i 2000 razem z Liechtenstein, Tanzania 2000, Tajlandia 1991, 1995 i 1999, Togo 1999, Trynidad i Tobago 1998, Tunezja 1994, Turcja 1994 i 1998, Stany Zjednoczone 1989, 1992, 1994, 1996 i 1999, Uganda 1995, Urugwaj 1992 i 1998, Wenezuela 1996, Zambia 1996 i Zimbabwe 1994. PRZEGLĄD POLITYKI ZAGROŻENIA BODY GHANA Sprawozdanie Sekretariatu Podsumowującego Obserwacje Od połowy lat dziewięćdziesiątych Republika Ghany starała się przeprowadzić obszerne reformy w wysiłek t o odwrotna poprzednia ukierunkowana na szukanie polityki Liberalizacja handlu i inwestycji była integralną częścią reform i trwa od czasu wcześniejszego przeglądu w Ghanie w 1992 r. Polityki rządu skupiają się teraz na udostępnieniu Ghany Gateway do Afryki Zachodniej. Gana osiągnęła rzeczywiste roczne stopy wzrostu powyżej 4 w latach dziewięćdziesiątych XX wieku Jednakże zaburzenia równowagi makroekonomicznej ponownie wytrąciły kryzys gospodarczy Zagraża to wzrostowi gospodarczemu i może stanowić zagrożenie dla kontynuacji handlu i innych reform strukturalnych Dowodem tego niebezpieczeństwa jest niekorzystny wpływ na obniżenie taryf i spowolnienie prywatyzacji. Gospodarka wykazuje duże deficyty budżetowe, podstawą obecnych trudności gospodarczych w Ghanie Deficyty finansowe pogłębiły się gwałtownie w połowie lat dziewięćdziesiątych do 10 lat PKB Finansowane głównie przez pożyczki banków centralnych mają poważnie napięte finanse publiczne i sektor bankowy. Nadmierny wzrost podaży pieniądza napędzał inflację, która osiągnęła najwyższy poziom 60 w 1995 r., A zaostrzenie rosnących realnych stóp procentowych spadek cen i wzrost sektora prywatnego, zatłoczony przez sektor publiczny, pogłębiona międzynarodowa konkurencyjność Ghany spadła ze względu na rzeczywistą aprecjację waluty cedi, podtrzymywaną przez znaczną interwencję Banku Centralnego do końca 1999 r. Cedi od tamtej pory umorzała nominalnie wobec dolara przez około 100. Kruchość i podatność na gospodarkę były narażone na skutki niedawnych wstrząsów zewnętrznych, osiągając punkt krytyczny w bilansie płatniczym Znacząco pogarszając się warunki handlu, odzwierciedlając spadające ceny światowe dla kauczuku głównego eksportu Ghany oraz złoto i rosnące ceny ropy naftowej, a także interwencja banku centralnego, ograniczała rezerwy zagraniczne do trudnych poziomów. Trudności gospodarcze wydają się być powiązane z problemami zarządzania i słabych instytucji. W 1998 r. rząd zaczął wprowadzać w życie środki korygujące. Roczny cel na poziomie 18 został wprowadzony w celu kontroli inflacji, która spadła do 12 w 1999 r. Środki fiskalne przyjęte do r wyrównywanie deficytu obejmowało ponowne wprowadzenie szeroko zakrojonego 10 podatku od wartości dodanej, wzrosło do 12,5 w 2000 r. Zastosowano również ściślejsze kontrole wydatków. Deficyt budżetowy spadł do 6 w 1999 r. Jednak środki podjęły się za późno, aby zapobiec kryzys gospodarczy Rząd w perspektywie ekonomicznej został obniżony w budżecie na rok 2000 Deficyt na duże budżety ma zostać kontynuowany, a cel na osiągnięcie równowagi budżetowej został przesunięty poza rok 2001 Te deficyty napręŜają system finansowy, powodując wzbudzenie presji na inflację, stopy procentowe , a równowaga zewnętrzna. Gana pozostaje w dużym stopniu zadłużonym krajem rozwijającym się, którego PKB na jednego mieszkańca wynosił 390 USD w 1998 r., w dużym stopniu uzależnionym od zewnętrznego finansowania zewnętrznego. Zadłużenie zagraniczne jest równe ponad 75% PKB, ale Ghana obsługuje swoje zadłużenie, w dużej mierze bez zmiany harmonogramu. Inwestycje zagraniczne i bezpośrednie inwestycje zagraniczne. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne i inwestycje zagraniczne są niezbędne do rozwoju gospodarczego w Ghany Eksport towarów i import jako udział PKB znacznie się zwiększyły, odpowiednio w latach 18 i 29 w 1993 r. do 28 i 39 lat w 1998 r. Handel jest stosunkowo skoncentrowany, zarówno w odniesieniu do towarów i rynków Główne produkty, w przeważającej mierze złoto i kakao, stanowią większość eksportu Nietradycyjny wywóz, w tym , przetworzonej żywności, drewna i wyrobów z aluminium, stanowią 20 eksportu, z 3 w 1986 r. Jednak dywersyfikacja eksportu spowolniła większość wyprodukowanych produktów, wraz z maszynami i innymi nakładami, są importowanymi głównymi partnerami handlowymi w Ghanie pozostaje Unia Europejska UE , stanowiące niemal połowę całkowitego wywozu, częściowo ze względu na preferencje handlowe i import W UE Włochy przejęły Zjednoczone Królestwo i Niemcy jako główny rynek eksportowy Włochy, Zjednoczone Królestwo i Francja są głównym europejskim źródłem importuGhana s handel regionalny z członkami Wspólnoty Gospodarczej Państw Afryki Zachodniej ECOWAS stanowiło 17 eksporterów w 1999 r., z 13 w 1994 r. Togo przyznało Włochy jako główny singiel Ghany miejsce przeznaczenia na eksport w 1999 r. Udział przywozu z Afryki wzrósł również, z 23 w 1994 r. do 27 w 1999 r. Nigeria, główne źródło regionalne, utracił grunt, a jego udział spadł w tym okresie od 17 do 14. Ghanana jest importerem netto usług, towarowego i towarowego Ubezpieczenia eksportowe wzrosły znacząco w latach dziewięćdziesiątych XX wieku i jest obecnie największym eksportem usług w Ghanie, co stanowi 60 eksportu sektora w 1998 r. Przeważająca połowa inwestycji zagranicznych BIZ w Ghanie jest usługami Pomimo liberalizacji inwestycji z nowych przepisów prawnych mających na celu rozszerzenie traktowania narodowego na zagranicznych inwestorów, FDI pozostają niekorzystne Zarejestrowane FDI w latach 1994-98 wyniosły 5 mld USD, głównie z Wielkiej Brytanii, Chin, Stanów Zjednoczonych i Niemiec Polityka i niepewność gospodarcza w Ghanie zmniejszyły się zaufanie inwestorów. W opinii rządu, że jej zobowiązania wielostronne są integralną częścią trwających reform w Ghanie, taryfy rolnicze są w pełni powiązane i podejmowane są kroki w celu wdrożenie konsekwentnych polityk w zakresie wyceny towarów i ochrony własności intelektualnej w ramach WTO Ghana oczekuje dwustronnych i wielostronnych darczyńców na pomoc techniczną i wsparcie w wypełnianiu tych zobowiązań. Institutional and Legislative Framework. Ghana powróciła do demokracji parlamentarnej w 1992 r. Nowa Konstytucja uprawnia władzę wykonawczą do Prezydenta i władzy ustawodawczej z jednomiejscowym parlamentem Prezydent jest szefem państwa Jako lider rządu mianuje ministrów. Głównymi ministerstwami zaangażowanymi w ustalanie i wdrażanie polityki handlowej są handel i przemysł, finanse i rolnictwo Kilka agencji również odpowiedzialny za niektóre podsektory, takie jak kakao, minerały, drewno, rybołówstwo i turystyka Komisja Zarządzająca inwestycjami zajmuje się prywatyzacją przedsiębiorstw państwowych Bank Ghany, jako Bank Centralny, zarządza polityką pieniężną i kursową, ustaloną w porozumieniu z rządem Rząd promuje pu bliźniaczych dialogów za pośrednictwem forów okresowych, takich jak Narodowe Forum Gospodarcze i Dialog Polityki Policyjnej na temat Partnerstwa na rzecz Wzrostu Gospodarczego, które odbyły się w 1997 r. Zaplanowane jest publiczne forum dotyczące konkurencyjności Ghany, oparte na programie polityki określonym w Programie Reformy Handlu i Inwestycji TIRP nadzorowany przez Międzyresortowy Komitet ds. Konkurencyjności Bada to niekorzystny wpływ na konkurencyjność Ghany w zakresie pozostałych barier handlowych, w tym taryf. Rządowy długoterminowy plan rozwoju gospodarczego przewiduje, że Ghana stanie się krajem o średnim dochodzie do roku 2020 Ghana s Vision 2020 Zostanie to spełnione poprzez serię pięcioletnich średniookresowych planów średniookresowych mających na celu osiągnięcie minimalnego rocznego rocznego wzrostu na poziomie 8, opartego głównie na eksporcie. Aktualny plan zakończył się pod koniec 2000 roku. usuwać wąskie gardło dla rozwoju sektora prywatnego Taryfy celne mają mieć ustrukturowaną strukturę, aby zapewnić rozsądną ochronę, w tym zmniejszone cła od dóbr inwestycyjnych, eff ulepszona ewidencja systemu ceł zwrotnych Pożyczki subsydiowane są uważane za pożądane w realnych gałęziach przemysłu Strategia podkreśla również potrzebę ustanowienia kontroli skarbowych i monetarnych, a także niezależności banku centralnego i celu inflacyjnego oraz osiągnięcia realistycznego kursu wymiany na rynku Funkcjonalność i trendy w polityce handlowej. Gana, założyciel WTO, co najmniej traktuje MFN wszystkim jej partnerom handlowym Około 15 linii taryfowych obowiązuje głównie w rolnictwie Harmonogram GATS obejmuje zobowiązania dotyczące niektórych usług, w tym turystyki, transport morski, budownictwo i edukacja Ghana uczestniczy również w porozumieniach dotyczących Podstawowej Telekomunikacji i Usług Finansowych Jest obserwatorem wielostronnego porozumienia w sprawie handlu cywilnymi statkami powietrznymi i nie jest ani sygnatariuszem, ani obserwatorem Porozumienia w sprawie zamówień rządowych. Ghana jest również zaangażowana w integrację regionalną i chce przyspieszyć takie inicjatywy. Udziela taryfy preferencje dotyczące wielu produktów dla innych członków Wspólnoty Gospodarczej Państw Afryki Zachodniej ECOWAS, z zastrzeżeniem reguł pochodzenia Ghana wyeliminowała taryfy na większość handlu z członkami ECOWAS do 1996 r. w ramach wspólnotowego programu liberalizacji handlu Unia celna i wspólny rynek wśród członków ECOWAS są również planowane Jako członek Organizacji Jedności Afrykańskiej, Ghana pozostaje zaangażowana w tworzenie afrykańskiej wspólnoty gospodarczej, w tym utworzenie panafrykańskiej unii gospodarczej i walutowej. Jako sygnatariusz umowy o partnerstwie AKP-WE następca do Konwencji z Lom, Ghana otrzymuje niejednakową taryfę i inne preferencje z UE na wiele towarów, jak również znaczną pomoc finansową. Ghana ma umowy dwustronne z kilkoma partnerami handlowymi, takimi jak Malezja, Republika Czeska i C te d Wybrzeże Kości Słoniowej , i negocjuje więcej, w tym z Rumunią, Grecją, Burkina Faso, Zimbabwe i Libią Stare dwustronne umowy z udziałem kontrtrade z f ormerze Zrealizowane europejskie gospodarki centralnie planowane Ghana przyjmuje traktowanie GSP z krajów uprzemysłowionych i uczestniczy w GSTP wśród krajów rozwijających się. Do września 2008 r. kwalifikuje się również do zwiększenia dostępu do rynku amerykańskiego, zgodnie z amerykańską ustawą dotyczącą wzrostu gospodarczego i szans w Afryce w 2000 r. z zastrzeżeniem spełnienia przez Ghana warunków określonych, takich jak ochrona praw pracowniczych. Typy i częstotliwość instrumentów. Taryfa pozostaje głównym instrumentem polityki handlowej w Ghanie Średnia prosta taryfa spadła z 17 w 1992 r. do 13 w styczniu 2000 r., kiedy najwyższa stawka celna, nakładanej na towary konsumpcyjne zmniejszyła się z 25 do 20 Jednak średni poziom taryfy wzrósł do obecnego poziomu 14 7 w lutym 2000 r., kiedy przywrócono specjalny podatek przywozowy w wysokości 20, obejmujący około 7 linii taryfowych Ta podwyżka taryf na wiele , przeważnie dobra konsumpcyjne do 40, znacznie powyżej ich poprzedniej stopy 25. Jest to sprzeczne z celem rządu dotyczącym obniżenia średnich taryf do poziomu poniżej 10 e kolejne trzy lata. Chociaż tymczasowe, nie określono ograniczeń czasowych w celu usunięcia podatku importowego Czyniąc to poprawiłaby strukturę taryfową w Ghanie poprzez obniżenie średnich poziomów cła i zwężenie stosunkowo dużych rozbieżności między stawkami, odchylenie standardowe taryf jest obecnie 12. Szczególne podatki importowe były wspólną cechą taryfy z Ghany Poprzednia stawka cła z 17 5 została zniesiona dopiero w marcu 1999 r. Władze są zdania, że ​​takie podatki chronią przemysł krajowy przed uznaniem nieuczciwych praktyk handlowych przez zagranicznych przedsiębiorców. struktura taryfowa, przy czym w przypadku specjalnych podatków przywozowych obowiązują dodatkowe stawki taryfowe w wysokości 5, 10, 20 i obecnie 40, wbudowane eskalacje taryfowe w ramach niektórych grup produkcyjnych, w szczególności wyrobów włókienniczych, skóry, chemikaliów, metali podstawowych, żywności, napojów i tytoniu , bardziej jednolite obowiązki mogłyby poprawić strukturę taryfową. Wszystkie cła taryfowe są ad valorem, co przyczynia się do przejrzystości, ale powszechne stosowanie zwolnień dyskrecjonalnych, często reklamujących podporządkowane w słabo określonych organach, są nieprzejrzyste, a ryzyko związane z zapewnieniem indywidualnej ochrony niektórym przemysłowi koncesje taryfowe mają zastosowanie również do określonych importerów, takich jak spółka Volta Aluminium, a także do nakładów na nominowane produkty końcowe, przywożone przez zatwierdzonych producentów. narzędzi i maszyn rolniczych, sieci rybackich, farmaceutyków, rur plastikowych i rowerów Ich uzasadnienie i administracja wydają się niejasne System zwrotu ceł nieefektywnie zwraca się powoli Rząd racjonalizuje takie zwolnienia, w tym powszechne wykorzystanie składów celnych, które mogą przyczynić się do z kwietnia 2000 r. Ghana zastąpiła obowiązkową inspekcję przedwysyłkową wraz z inspekcją miejsca przeznaczenia, przeprowadzoną przez dwóch prywatnych kontrahentów Wymagania dotyczące dokumentacji zostały uproszczone, a bardziej ukierunkowane inspekcje wprowadzone w celu ułatwienia przywozu Wykorzystanie wartości transakcji do celów wyceny celnej zostało wdrożone od lutego 200 0, z wyjątkiem używanych pojazdów silnikowych, a minimalne ceny importowe zostały zakończone, według władz weryfikacja cen i procedury oceny ryzyka mają na celu zapobieganie uchylaniu się od ceł za fakturowanie fakturą Wypadki w przywozie mogą wykazywać opóźnienia do siedmiu dni A 1 opłata inspekcyjna na przywóz i opłata celna ECOWAS w wysokości 0,5.Gana stosuje kilka nieformalnych barier handlowych dla pozataryfowych Importowanych pojazdów silnikowych, starszych niż dziesięć lat wcześniej objętych taryfą karną, zakazano w 2000 r. Niektóre zakazy i kontrole przywozowe mają zastosowanie do ochrony środowiska, zdrowia , bezpieczeństwa publicznego i bezpieczeństwa, a także zgodnie z konwencjami międzynarodowymi. Gana nie stosuje embargo na handel ani żadnych wymogów lokalnych dotyczących zawartości wewnętrznej produkcji Normy obowiązujące, ustanowione przez Radę ds. Standardów Ghany, głównie zgodnie z międzynarodowymi normami, nie dyskryminują importu Rząd zamierza przenieść się do dobrowolnych standardów Wyniki testów z krajów trzecich są zazwyczaj akceptowane Kwarantanna req ale generalnie nie stanowią one poważnego ograniczenia w imporcie. Gana nie posiada przepisów dotyczących środków zapobiegawczych, takich jak antydumpingowe, wyrównawcze i zabezpieczające Jednakże specjalny podatek przywozowy wydaje się być wykorzystany do tych celów Ministerstwo of Trade and Industry monitors world markets and the impact of imports on domestic firms so that compensatory measures can be taken. Government procurement is increasingly being decentralized away from the Ghana Supply Commission Ministries and state-owned entities procure many goods directly, largely using non - transparent procedures Government directives favour public procurement of made in Ghana goods Domestic suppliers also receive a formal 12 5 price preference since August 1999.Export taxes are levied on cocoa and certain air-dried sawn timber Gold and diamonds from small-scale mining are exported mainly by the Precious Minerals Marketing Corporation Exports of logs were suspended in 1995, aimed mainly at pro moting timber processing Raw rattan and bamboo exports are also prohibited. Ghana has no export quotas or voluntary export restraints, and no export subsidies per se However, income tax concessions assist exporters of non-traditional products, who pay a company tax rate of 8 instead of 35 Exporters of traditional products are also eligible for company income tax rebates tied to their export share the maximum rebate of 75 for companies exporting at least 25 of their production also lowers their income tax rate to 8 More generous income tax incentives, including an additional ten-year tax holiday, now apply to designated free-zone enterprises, which must export at least 70 of production Benefiting firms can be located outside the free zones Substantial leakage of domestic sales above the 30 permitted share appear to be arbitrarily undermining tariff protection to domestic industries, and facilitating tax evasion. Ghana has no production subsidies Certain, mainly agricultural, activities ar e assisted by tax concessions, including on investment Cocoa income is exempt from tax, and tax holidays of five years apply to most farm and fishing income, and of ten years for tree crops Hotel income is taxed at a concessionary rate of 25 , and hotels receive duty concessions on certain imported inputs. FDI, outside mining, fishing and forestry, is no longer screened, but monitored by the Ghana Investment Promotion Centre, formed in 1994 Only a few activities, including petty trading and taxi services, are reserved for Ghanaians Joint ventures are optional Foreign investors must have minimum capital levels of US 10,000 for joint ventures and US 50,000 for wholly foreign-owned enterprises, unless engaged solely in exporting Ghanaian goods Foreign trading companies must have capital of US 300,000, and employ at least ten Ghanaians No performance requirements per se exist. Ghana is heavily dependent on agriculture, especially cocoa, and on natural resources, notably minerals Primary prod uction accounts for almost half of GDP agriculture, at 40 , is the most important sector Manufacturing contributes some 10 of GDP. Cocoa production, a mainstay of the economy, is marketed by the statutory board, COCOBOD Cocoa marketing is being further liberalized under the Government s efforts to revitalize the industry The Government s cocoa strategy, adopted in April 1999, is to progressively increase the growers price to at least 70 of the world price by 2004-05, by reducing taxation and further improving COCOBOD s efficiency Its single desk export monopoly is to be partially relaxed, with quotas introduced for private sellers, and domestic sales further deregulated. Exports of logs are suspended and exports of certain sawn timber are taxed to promote value-added activities and conserve forests Logging rates exceed sustainable levels, accentuated by substantial illegal felling Forest policies are being strengthened to promote sustainable management, including higher stumpage fees and enhanced monitoring of logging operators. Offshore fishing licences are granted only to fully domestic-owned boats using mainly Ghanaian crew, except for tuna vessels where minimum domestic ownership of 25 is required Licensed foreign vessels must also sell at least 10 of their catch to domestic processors, and transship all fish through Ghanaian ports The fish import ban was terminated in 1997.Large-scale mining is open to foreign participation Joint ventures are not required, but the Government receives a 10 equity and can buy another 20 equity at fair market prices Royalty rates and foreign currency retention allowances are negotiated on a mine-by-mine basis Mining companies receive generous capital and other tax allowances, but pay an additional profits tax of 25 for earnings above a negotiated threshold rate of return, currently set at 17 5 Small-scale gold and diamond mining is reserved for Ghanaians. Deregulation of the petroleum subsector has included the termination, in 1996, o f the oil import monopoly and the exclusive supply of locally refined products to oil marketing companies by the state-owned Ghana National Petroleum Corporation GNPC In 1998, prices were changed from cost plus to import parity The sector remains dominated by state-owned enterprises Privatization of Ghana Oil Company, the largest oil marketer, and of the Tema Oil Refinery have been delayed, and the GNPC is no longer a priority for privatization. Past policies promoted import substitution through widespread direct government participation, including State ownership The Government has divested some of these interests, and intends to sell off more as part of its re-invigorated privatization programme Outstanding divestments are, however, increasingly involving sensitive activities, and several proposals, such as on petroleum, have stalled since 1997 The Government s revised accelerated timetable covers mainly divestiture in the transport, energy, and banking sectors, including the State In surance Company and the Ghana Electricity Company, by end-2003.Services are the second largest component of GDP Many basic infrastructure services, such as electricity, ports, and water, are provided by state-owned statutory monopolies Basic telecomm-unication services are supplied by a statutory duopoly following licensing of a second national carrier in 1997 These arrangements have had only limited success in promoting telecommunication services neither carrier has met its network expansion or service quality target The Government will consider allowing additional carriers from March 2002 The market for value-added telecom services is open The National Communications Authority was formed in 1997 as the independent legislative regulator to promote fair competition and enhanced efficiency. Electricity, a traditional export, suffered major hydro-generation problems between 1996 and 1998, due to low water levels in the Volta Lake The electricity crisis severely curtailed production, inclu ding of aluminium, which consumes over one third of Ghana s total power supply To improve efficiency, the Government is taking steps to restructure the industry and increase private-sector participation State-owned entities, including the Volta River Authority, are being separated into companies for the generation, transmission, and distribution of electricity, and a National Company Grid is to be established. More efficient infrastructure services should improve the competitiveness of downstream industries, such as tourism, and encourage FDI Private tourism development is a government priority Air transport is being deregulated under the Government s liberalized skies regime Ghana has no cabotage requirements protecting coastal shipping, but new legislation provides for their introduction. The Bank of Ghana grants banking licences The freeze on issuing new bank licences was removed in 1999 Banks must meet certain prudential requirements in accordance with the core principles of the Bank for International Settlements Foreign banks may operate locally incorporated subsidiaries Higher minimum capital levels are prescribed for foreign banks defined as having below 60 Ghanaian equity. The Government s Financial Sector Adjustment Programme has begun privatizing several large state-owned banks In 1996, 42 of the Ghana Commercial Bank was sold, and another 40 is slated for sale, along with 30 of the National Investment Bank Legislation to enhance the Central Bank s supervision and enforcement of prudential regulations is under way Three licences were withdrawn in 2000 from banks repeatedly unable to meet the Bank s minimum capital adequacy ratio Bank rationalization and restructuring have occurred through mergers and the closure of non-viable banks. Foreign insurance companies may enter Ghana as subsidiaries, subject to a maximum foreign-equity limit of 40 Government equity of 20 is required, and Ghanaians must own another 40 The National Insurance Commission regulates the ind ustry It sets certain prudential and reporting requirements, and must approve all premium increases currently it only intervenes in setting motor insurance premiums The Government intends to privatize the Ghana Reinsurance Company by 2003.Trade Policies and Foreign Trading Partners. Ghana generally applies its trade policies and measures on a non-discriminatory basis, granting at least MFN treatment to all its trading partners Pursuing MFN liberalization while expanding its bilateral arrangements and deepening regional integration, would maximize benefits, and help guard against any possible trade diversion. Reliance on ad valorem tariffs, which are being rationalized, as the main trade instrument contributes to a more transparent trading regime Extending the coverage of tariff bindings beyond agriculture would benefit Ghana and its trading partners by increasing the predictability of the tariff Continued structural reforms, including further trade and investment liberalization, can impr ove the economy s flexibility and growth prospects. However, the economy remains relatively weak and vulnerable to external commodity price movements and other shocks, such as weather conditions Current economic difficulties, both internal including the large budget deficit and from abroad, are placing extra pressures on the economy which may weaken the Government s resolve for trade liberalization Ghana s enhanced commitments to the WTO and compliance with its obligations can help sustain such unilateral reforms However, Ghana s trading partners can greatly assist its reform efforts by ensuring stable, increased access to their markets, especially in agricultural products where Ghana s comparative advantage appears strongest. TRADE POLICY REVIEW BODY GHANA Report by the Government Part I, 1.Ghana has since her first review in 1992, continued her efforts aimed at the transformation of her economy from a largely state controlled economy to a liberalized market economy By Ghana s Vision 20 20 development plan, the economy is expected to attain a middle-income status by the year 2020 This process of transformation has seen the private sector increasingly becoming the driving force of the economy The government of Ghana has continued pursuing policies with the goal of creating an enabling environment for the achievement of these objectives These include appropriate monetary and fiscal policies, financial sector reforms, industrial policies and policies aimed at attracting investments into Ghana. The major focus of economic policies especially since 1995 has been on macroeconomic stabilization To this end, recent fiscal policy measures have centred on central government expenditure restraint and rationalization of the tax regime In addition, there is a policy of zero deficit financing of the budget by the Central Bank Bank of Ghana These policy measures achieved some successes by 1998.In the second-half of 1999 however, Ghana suffered an external terms of trade shock The pri ces of the country s major exports gold and cocoa declined at the same time as oil prices on the international market increased sharply These developments have resulted in a shortage of foreign exchange as well as a deteriorating fiscal position The exchange rate of the cedi has depreciated by 40 since September 1999.In response to these external shocks, the Central Bank has further tightened monetary policy and has increased money market interest rates to 45 to increase the attractiveness of cedi-denominated securities With inflation at 20 , this implies a real interest rate of over 20 It is envisaged that with the necessary fiscal adjustments, interest rates will be reduced by the end of the year Also, inflation is forecast to fall significantly by 2001 when the economy would have adjusted to the external shocks A single digit inflation level is the objective. Ghana has signed on to be part of a second Single Monetary Zone in the West African sub-region by 2003 The stability in exchan ge rates, which the single monetary zone will bring, will serve to make Ghana even more attractive as an investment destination. Economic and Trade Policy Environment. The Ghanaian economy experienced very difficult economic and social conditions during the 1970s and early 1980s as a result of severe drought and declining world market prices for Ghana s principal exports cocoa, gold and timber Cocoa production declined steadily and reached a record low in 1984, while industrial production also fell markedly Consequently, real per capita income fell steadily, and by 1983 it was only about two-thirds of its level in 1960.The initiation of the Economic Recovery Programme ERP in 1983, witnessed the beginning of a marked transformation of the economy from an administrative system of economic management to a market-oriented system This included major structural reforms in both the real and financial sectors of the economy As a result, there was a steady recovery in per capita income, a sharp d rop in domestic inflation, and substantial improvement in the external balance-of-payments. In particular, during 1993-98, real GDP grew at an annual average rate of more than 4 , the domestic rate of inflation fell markedly to less than 20 , the government overall fiscal deficit declined to 8 1 of GDP, simultaneously as the domestic primary surplus reached 3 6 of GDP. Except for 1996, the overall balance of payments recorded continuous surpluses up to 1998 and the ratio of the external current account deficit to GDP fell steadily to 4 7 of GDP in 1998.Since 1999, the economy has been hit by a very severe external terms of trade shock, stemming from a more than halving of the world price of cocoa, a marked decline in the price of gold, and a more than tripling of the world price of oil. Consequently, in 1999 the balance of payments recorded an overall deficit of US 94 million, while the external current account deficit reached 10 6 of GDP Also, the government s overall fiscal deficit wors ened to 8 2 of GDP notwithstanding major restraint on capital outlays and the credit depreciated by 1 5 on an annual average basis However, with tightened monetary policy, the domestic rate of inflation, which had fallen to 9 4 by May 1999, ended the year at 13 8 compared with 15 8 in 1998.Government fiscal efforts in 1998-99 included the introduction of a value-added tax at 10 , which was subsequently increased to 12 5 in 2000 The year 2000 has seen the worst impact of the external terms of trade shock This has given rise to a massive depreciation of the exchange rate, and sharp increases in both domestic inflation and interest rates.

No comments:

Post a Comment